Provází nás od počátků pěstování rostlin.
Již tehdy nás těšily zdravé porosty a kvetoucí rostliny - naznačovaly bohatou úrodu a tím větší šanci na přežití.
Dnes nám již o přežití nejde, ale radost ze zahrady zůstává.
Časopis Zahrádkář
ČZS vydává od roku 1969 populární časopis, určený všem zahrádkářům
![]() |
Nové logo časopisu od Josefa Čapka |
Obliba časopisu Zahrádkář nadále roste
Časopis Zahrádkář opět upevnil svou pozici nejoblíbenějšího časopisu pro hobby a zahradu. Zahrádkáře si každý měsíc prolistuje 296.000 Čechů, což je 40.000 více než u konkurenčního časopisu Receptář. Vyplývá to z posledního Media projektu, realizovaného společnostmi MEDIAN a STEM/MARK /GFK ve 4. čtvrtletí 2012 a 1. čtvrtletí 2013.
Zahrádkář, vydávaný Českým zahrádkářským svazem, přináší každým měsíc rady a informace pro české zahrady a zahrádky. Jeho odborné zaměření i dlouholetá historie jsou zárukou, že ke čtenářům se dostanou vždy aktuální, špičkovými českými pěstiteli a praxí prověřené, informace. K pravidelným autorům, se kterými se na stránkách časopisu setkáte patří mj. rostlinolékař Jaroslav Rod či dlouholetý ředitel Botanické zahrady na Slupi Václav Větvička. Rubriku o pranostikách vede - a četné rozmary počasí vysvětluje - moderátorka a meteoroložka Alena Zárybnická.
Z Media projektu rovněž vyplynulo, že zahrádkaření se alespoň jednou týdně věnuje 29 procent populace. Zahrádkářem je také 57 procent čtenářů skupiny časopisů pro hobby a zahradu. Právě časopis Zahrádkář má však mezi sebou ty nejvěrnější čtenáře. Podle průzkumu se řadí 51 procenta čtenářů Zahrádkáře mezi stálé (Receptář 36 %).
Nezbývá, než jménem redakce časopisu a jeho vydavatele poděkovat všem našim čtenářům za důvěru a za to, že svým zájmem nadále podporují tento odborný a skutečně český titul.
Společnosti MEDIAN a STEM/MARK /GFK v pravidelném šetření dotázaly celkem 12.379 respondentů náhodně vybraných z celé České republiky
-zj-